Namsos bys musikkhistorie

den unike musikkbyen

Skevik-Audans forlag 2016 Innbundet

Prudence-trommis med historisk rockebok

De aller fleste nordmenn har et forhold til Namsosartistene Åge Aleksandersen, Prudence, DDE, Terje Tysland, Stein Ingebrigtsen, Chand, Askil Holm og Grannes, artister som i løpet av karrieren har solgt mellom fem og 10 millioner plater, kassetter og CDer, noe som har gjort Namsos til en unik musikkby. Og nå kan du lese om hvordan dette utrolige musikkeventyret startet! For nå kommer PRUDENCE-trommis Kaare Skevik jr. med boken .Namsos bys musikkhistorie".
Kaare Skevik jr. har en svært allsidig karriere bak seg, både som musiker, journalist og forfatter og han startet i sin tid gruppen Prudence og har senere spilt på over 120 innspillinger som studiomusiker, blant annet spiller Skevik trommene på Åge Aleksandersens legendariske .Lys og varme", .Levva livet" og .Fire pils og en pizza":
Skevik som blant annet har jobbet 12 år som journalist i Aftenposten og Dagbladet har med stor interesse fulgt med utviklingen av Rock City Namsos fra dag én. Men da han oppdaget at Rock City Namsos som blant annet skulle være et dokumentasjonssenter for norsk rock og pop ikke hadde planer om å dokumentere Namsos bys unike musikkhistorie, bestemte han seg for selv å skrive historien; .Namsos bys musikkhistorie - den unike musikkbyen" som er boken om historien til Åge Aleksandersen, Prudence, DDE, Terje Tysland, Stein Ingebrigtsen, Chand, Askil Holm, Grannes og mange, mange flere.
Prosessen med boken startet høsten 2009 og har siden den gang vært en pågående prosess, og nå endelig etter nærmere syv år med research og skriving er bind 1 av boken .Namsos bys musikkhistorie" klar.
Boken tar for seg perioden 1946 til og med 1996, og for Skevik har det viktigste vært å sikre den enormt spennende historien for ettertiden før den går i glemmeboken. Og i skrivende stund er Skevik alt i gang med bind 2 som kommer i november, 2017 og bok to tar for seg perioden 1997 til og med 2016.

Forlag Skevik-Audans forlag

Utgivelsesår 2016