Nakenbadestrand

av (forfatter) og Benedicta Windt-Val (oversetter).

Juritzen forlag 2011 E-bok

Denne romanen er selvbiografisk og handler om en kvinne som etter to ekteskap føler at livet har gått fra henne. Seksuelt tiltrekkes hun av mye yngre menn som hun kun vil ha for sin egen nytelses skyld. Kvinnen skammer seg lenge over dette.

En dypt rørende og forbløffende historie fra virkeligheten. Tenk å tørre å gripe sin egen skjebne (og lykke!) i en alder av 80 år! Skål for Elfriede. Og ikke døm før du har lest, for dette er ektelevd liv; skjørt og vakkert, tankevekkende hinsides enhver alder. Anne B. Ragde "Nakenbadestrand" handler om en kvinne som etter to ekteskap og tre barn føler at livet har gått fra henne. Hun har seksuelle lengsler som hun i begynnelsen skammer seg over. Hun vil ikke ha menn på sin egen alder, men atskillig yngre menn, og hun vil ha dem bare for sin egen nytelse. Boken er selvbiografisk og skrevet av nå 81 år gamle Elfriede Vavrik. Den har skapt debatt og ligget på bestselgerlisten i Østerrike i over ett år. Den er tilegnet: "Alle som har resignert. Det blir alltid annerledes enn man tror."

Forlag Juritzen forlag

ISBN13 9788282051620

EAN 9788282051620

Skamløs, øm, vulgær, vakker. Les!

Jeg lar meg sjelden sjokkere , men her ble jeg faktisk satt ut i starten og noen ganger senere . Gamle damer skriver det som det er, tenker jeg nå- og hvorfor ikke? Honnør gis det og livslysten og gleden som hun endelig fikk tilbake i en alder av 79 år.:) fin bok om å ta sjansen selv om mye her er rått som f... Ja nesten pornografisk , men hei ! Hvor går grensen mellom erotikk og porno?

Blogginnlegget mitt

Jeg vil ikke si jeg ble sjokkert av innholdet, men veldig overrasket. Boka har en fin flyt i språket så den er lett å lese. Men det ble kjedelig etterhvert, når hele boka handler om én ting. Novellene underveis er godt skrevet, men det ble for mange av dem, syntes jeg. Men all ære til Elfride Vavrik for å ta for seg av det livet byr på, og at hun våget både å skrive og utgi denne boka.

Jeg kjente hvordan penisen klamret seg til tarmveggene mine, hvordan de beveget seg mot den, men ikke med den

Skjønnlitteratur som hovedsakelig handler om alderdommen.

Kom gjerne med tips!

• "Elsket og savnet - en gravferdskonsulents betroelser" av Anne Marie Brenne