Nærbilder fra et politisk jordskjelv

Cappelen 1990 Innbundet

I "Nærbilder fra et politisk jordskjelv" blir leserne tatt med inn i Kremls maktkorridorer, bragt i møte med Tsjernobyls og Armenias katastrofeofre og får skildret Baltikums vanskelige kamp for selvstendighet sett fra innsiden Hans Wilhelm Steinfeldt har fulgt Øst-Europa og Sovjet gjennom mer enn tyve år og legger all sin erfaring og kunnskap til grunn for disse uhyre spennende nærbilder av et samfunn på vei mot en uviss framtid. Dette er en bok det er vanskelig å komme utenom for dem som vil forstå den utvikling Sovjetsamfunnet og Øst-Europa er inne i.

Forlag Cappelen

• "Hvem hva hvor 1989 - Aftenpostens aktuelle oppslagsbok" av Aftenposten
  • "Hvem hva hvor 1999 - Aftenposten aktuelle oppslagsbok" av Aftenposten
  • "Hvem hva hvor 1990 - Aftenpostens aktuelle oppslagsbok" av Aftenposten
  • "Hvem hva hvor 1994 - Aftenpostens aktuelle oppslagsbok" av Aftenposten
  • "Hva dagene vet - tro og overtro, vær og værvarsler, livet og kjærligheten" av Sverre Østen
  • "Hatet i Europa - tyve år etter Berlins andre fall" av Hans Wilhelm Steinfeld
  • "Oscar Torp - en politisk biografi" av Hans Olav Lahlum