Nabojenter

av (forfatter) og Tone Formo (oversetter).

Pax forlag 2002 Innbundet

Romanen følger Gretel Samuelson fra oppveksten til hun har blitt voksen, gjennom tragedier og absurditeter i hverdagslivet. Faren hennes har forlatt dem, mora har problemer med å fungere, bestemora snakker med Gud, den perfekte broren hennes leker med ilden og bestevenninna Jill er på full fart inn i noe hun egentlig er for ung til.

Forlag Pax forlag

Utgivelsesår 2002

ISBN13 9788253021928

EAN 9788253021928

Hun (...) var kommet frem til at vi egentlig har svært få valg her i livet. Det meste bare skjer. Det meste bare meier deg ned og fortsetter videre som om ingenting har hendt.

...hun sa at en jente som gifter seg, burde trives med seg selv, for hun kommer aldri til å kjenne noen andre i hele verden, ikke på ordentlig.

• "Second Nature" av Alice Hoffman
  • "Huset og fuglen" av Alice Hoffman