Når trærne mister bladene, blir utsikten fra kjøkkenvinduet bedre

av (forfatter) og Marion Lund (oversetter).

Luther 1998 Heftet

Forfatteren er pastor i en pinsemenighet. Han forteller om sjokket ved å få to barn som lider av en udiagnostisert hjernesykdom som gjør at de langsomt blir dårligere. Han forteller om den daglige kampen for å fungere og om troens kamp med de mange spørsmål sykdommen reiser.

Forlag Luther

Utgivelsesår 1998

Genre Personlige beretninger

Omtalt person Tomas Sjödin

Da jeg gikk gjennom boklista mi fant jeg ut at mange av de bøkene som har gitt meg de største leseropplevelsene sto med kun en eier. Og det måtte jo da være meg. Så tenkte jeg at jeg ville dele dem med meg. Jeg begynner jo å bli en gammel mann, så disse bøkene er vel stort sett glemt og gjemt. De er nokså forskjellige, det eneste de har felles er at jeg har kost meg med dem. Dvs jeg ser vel at det etterhvert ble en overvekt av historiske romaner og mye for dem som fascineres av amerikansk historie.

• "Reservekraft - er det meningen at alt skal ha en mening?" av Tomas Sjödin
  • "Når glassflaten brister - om brytningen mellom livet og troen" av Torborg Aalen Leenderts
  • "Makten og æren" av Graham Greene
  • "Kjærlighetens fem språk - hvordan uttrykke hjertevarme overfor den du er glad i" av Gary Chapman
  • "Kjære Gabriel - et brev" av Halfdan W. Freihow
  • "Månen over Porten - litterært og personlig" av Per Petterson
  • "Det hvite badehuset" av Thorvald Steen