Når to blir tre

av (forfatter), Julie Schwartz Gottman (forfatter) og Christian Heyerdahl (oversetter).

Panta 2019 E-bok

Vil foreldrenes parforhold påvirke babyen allerede i mammas mage? Ja!! I Når to blir tre presenterer Dr John Gottman og Dr Julie Schwartz Gottman oppsiktsvekkende forskning om hvordan foreldrenes parforhold bestemmer babyens utvikling, helt fra fosterstadiet og gjennom de første årene. I denne boken får foreldre og omsorgspersoner innsikt i den ene tingen som har spesielt stor betydning for babyens utvikling fra før fødsel og fremover i de tidligere barneårene. Stress, søvnmangel, husarbeid, økonomi, emosjonell avstand og til og med fiendtlighet, fører til at hele 2/3 av alle nye foreldre opplever en dramatisk nedgang i tilfredshet og lykke i parforholdet. Dette påvirker babyen allerede i mammas mage og de første årene. Men skadene dette ofte medfører for parforholdet og babyen, KAN enkelt unngås.

I denne forskningsbaserte boken får foreldre nøkkelen til det som gir tilfredse, sunne parforhold i overgangen fra duo til trio og langt opp i barnets oppvekst. Med enkle grep kan foreldre øke tilfredsheten i parforholdet og gi babyen de beste vilkår den første tiden. Her får man vite det man trenger. Denne boken passer for alle nye foreldre. Den passer perfekt i barselgave, til alle som er gravide, til babyshowers og til alle som tenker på å få barn. Den er også en fin gave til erfarne foreldre og omsorgspersoner.

Forlag Panta

Utgivelsesår 2019