Når stormen har stilnet

av (forfatter) og Ruth Elise Wintersborg (oversetter).

Kabb 2002 Digital ressurs

Som tenåring ble Henry reddet fra forferdelige omstendigheter av Delaney-familien. Deres kjærlighet og omsorg hjelper ham til å lege de smertefulle minnene, og han har blitt en karakterfast ung mann med solid tro. Noen år senere blir også Christine en del av Delaney-familien, og hun lærer å kjenne foreldrenes Gud. Da hun flytter til byen kaprer arbeidsgiverens sønn hjertet hennes, og etter hvert lover hun å bli hans kone. Hun er sikker på at hun kan lede ham til sin himmelske Far.

Som tenåring ble Henry reddet fra forferdelige omstendigheter av Delaney-familien. Deres kjærlighet og omsorg hjalp ham med å lege de smertefulle minnene, og han har blitt en ung mann med karakterstyrke og en solid tro. Henry følger sin far inn i det kanadiske ridende politi, og noen av pliktene som representant for loven gjør at minnene forfølger ham. Spesielt den unge kvinnen og guttebabyen han lengter etter å hjelpe. Men den tragiske ulykken og den dype sorgen har gjort henne skremt og sårbar. Noen år etter at Henry ble adoptert, ble også Christine en del av Delaney familien, og hun lærer å kjenne foreldrenes Gud. Da hun flytter til byen for å få seg en jobb, er det med fast beslutning om å følge i fotsporene til foreldrene og sin høyt elskede bror. Arbeidsgiverens sønn kaprer hjertet hennes, og etter hvert lover hun å bli hans kone. Christine lengter etter å fylle tomheten hans etter den ensomme barndommen og mangelen på en kjærlig familie. Hun er sikker på at hun kan dra ham til sin himmelske Far.

Forlag Kabb

Utgivelsesår 2002

Format Digital ressurs

Genre Romantikk Religiøs litteratur

Omtalt tid 1900-tallet

Omtalt sted Canada

"Når det er noe du virkelig vil ha," fortsatte hun, "kan du bøye Guds vilje til å passe din egen. Jeg har lært det, og det har virkelig fått meg til å tenke. Om en virkelig vil ha Guds vilje for sitt liv, trenger en å gjøre mer enn bare å be. En må lytte etter svaret ... og være lydig, selv om det går imot det en har håpt på."