Når noen klikker i vinkel

Gyldendal 2022 Innbundet

Utgivelsesår 2022

ISBN13 9788205560130

EAN 9788205560130

Serie Søstrene Proxy blogger om verden (1)

Lada (egentlig Laura Daniela, men det kan jo ingen hete) og Mercedes er søstre og så har de en bror som ikke må nevnes for han er bare liten og plagsom. Lada er 12 år, eller i alle fall så nære 12 at det like godt kan regnes som 12 mens Mercedes er 13.

Mercedes skal bli berømt blogger og får Lada til å filme hennes første forsøk på å lage vegansk gresskarsuppe, hun har nemlig blitt veganer. Lada vil også bli rik, berømt og lykkelig, men hvordan?! Hun får en fantastisk plan - hun skal filme Mercedes mislykkede forsøk på å lage mat og legge dem ut på youtube!

Dette tar selvfølgelig alskens vendinger og mye rart skjer og selvfølgelig går det meste ikke som planlagt. Jeg lo masse underveis, og ekstra godt av den rare mannen i bruktbutikken, men jeg lo aller mest av slutten på boka! Den var helt fantastisk og jeg så slettes ikke den komme! Vil nok passe godt for mellomtrinnet, men også som høytlesing fra 3. trinn kanskje.

• "Potegjengen" av Nathan Fairbairn
  • "Mysteriet med den skumle skyggen" av Kristina Ohlsson