Når noen bare forsvinner

av (forfatter) og Sissel Busk (oversetter).

Damm 2007 Heftet

Grace Lawson vet ikke hva hun skal tro da hun finner et gammelt fotografi midt i bunken av nye feriebilder. På fotoet er det fem unge mennesker, fire hun ikke drar kjensel på, men den femte er hennes mann Jack. Hvordan det gamle fotoet har havnet i bunken av feriebilder er et mysterium, og Jack fornekter at det er han som er avbildet. Senere på kvelden hører hun at han setter seg i bilen og kjører av sted, uten å legge igjen beskjed. Grace prøver å bagatellisere det hele overfor barna, men da hun oppdager at han har tatt det gamle fotografiet med seg skjønner hun at noe er galt. Politiet antyder at han ikke er den første mannen i verden som forlater kone og barn. Alle de ubesvarte spørsmålene blir rene marerittet for Grace som nå tvinges til å grave i sin egen tragiske fortid for å beskytte barna og finne sannheten som kanskje kan bringe hennes mann hjem igjen.

Forlag Damm

Utgivelsesår 2007

ISBN13 9788204136541

EAN 9788204136541

Serie Damm spenning

Genre Thrillere

Omtalt sted New York

Bøkene som har holdt meg med selskap på godt og vondt, vår, sommer og høst 2011 - i tilfeldig rekkefølge=)

• "Feil side av veien" av Harlan Coben
  • "En siste detalj" av Harlan Coben