Når alt kommer for en dag

Pitch forlag 2020 E-bok

Femte bok i den storslåtte serien om overklassefamilien Winther fra Trondheim på slutten av 1800-tallet. En fremmed kvinne banker på døren til enkefru Mathilde Skjønberg og snur livet til både enkefruen og familien Winther på hodet, men er den yndige, unge Anna den hun utgir seg for å være? Anna Adolfsen er ikke den eneste med hemmeligheter. Karen er sikker på at hun har sett Christian Winther i Trondhjem. Nå som Ellinor planlegger å gifte seg på ny - med Juul Hagen, får Karen panikk. Hun bestemmer seg for å fortelle Fredrik Winther hva som har skjedd ... Katrine Wessel- Aas (f. 1970) har jobbet som journalist og redaktør i mange år, men er nå forfatter på heltid. Hun vokste opp i Trondheim og har lenge drømt om å skrive en historisk roman herfra. Katrine har også skrevet en historisk romanserie fra Kristiania på 1800-tallet. Hun bor i Bærum med mann og to barn.

Forlag Pitch forlag

Utgivelsesår 2020

Serie Winther-familien (5)

Genre Historisk litteratur

Omtalt tid 1800-tallet

Omtalt sted Trondheim

Femte bok om familien Winther i Trondheim.
Enkefru Mathilde Skjønberg får livet snudd på hodet da Anna Adolfsen banker på døren hennes. Hun påstår at hun er enkefruens grandniese, men det må flere bevis til før Tilda er overbevist.
Ellinor planlegger giftemål med Juul Hagen, noe som får barnepiken, Karen, til å miste nattesøvnen. Hun er overbevist om at hun har sett Ellinors avdøde mann, Christian Winther, i levende live. Karen vet ikke sine arme råd, og aner ikke hvem hun kan betro seg til, men så kommer Fredrik Winther hjem fra Kristiania, og Karen bestemmer seg for å fortelle ham sannheten.
Enkel og grei underholdning og godt driv, selv om det hele er noe forutsigbart.

Enkefru Tilda er en velstående eldre dame uten noen nærme familiemedlemmer. En dag banker det på døra, der står Anna som sier at hun er grandniesen til Tilda. Anna blir tatt inn i varmen, men viser fort sider av seg selv som ikke er så positive. Er Anna virkelig den hun utgir seg for å være?

Koselig og lettlest familiekrønike. Begynn med bok nummer en, så får du med deg alle detaljer og bakgrunnsinfo.

Les hele omtalen her

Alle bør få sjansen til å skape et bedre liv for seg selv - uansett hvor godt eller dårlig utgangspunkt de har.

Bøker lest i 2023

Året eg virkelig fikk sansen for bøkene fra Kathrine Wessel-Aas