Nå er vi seks

av (forfatter), E.H. Shepard (illustratør) og Tor Edvin Dahl (gjendikter).

Gyldendal 2007 Innbundet

Barnevers med humor og skøyerstreker, opprørstrang og snusfornuft, nonsensvers og poetiske stemninger. Alle diktene er skrevet for Kristoffer Robin, og i noen av dem møter vi også den noe tykkfalne Ole Brumm.

Sjarmerende barnevers av forfatteren og illustratøren som skapte Ole Brumm Nå er vi seks utkom i 1927 og er A. A. Milnes tredje barnebok og annen samling barnedikt. Som fortellingene om Ole Brumm, er også barneversene hans inspirert av hans sønn, Christoffer Robin. Sammen med Da vi var veldig små, utgitt 1924, utgjør disse to samlingene poesi for barn en sentral del av den engelske klassiske barnelitteratur, som alle barn og voksne stifter bekjentskap med. I denne andre av A. A. Milnes samling barnevers, dukker Ole Brumm opp både her og der på sidene. Flere av diktene handler om denne høyt elskede bamsen, men det er mange flere som handler om andre steder og opplevelser i barndommens rike, inspirert av Milnes egen sønn, Christopher Robin.Denne vakre utgaven er illustrert med de originale illustrasjonene til E. H. Shepard, fargelagt av kunstneren Mark Burgess. I samme utstyr og innbinding finnes også forfatterens tre øvrige barnebøker: Ole Brumm, Huset på Bjørnehjørnet og Da vi var veldig små.

Utgivelsesår 2007

ISBN13 9788205367135