Mysteriet i trua

ein samtale mellom Jon Fosse og Eskil Skjeldal

Samlaget 2015 Innbundet

I 2013 konverterte Jon Fosse til katolisismen. Fosse melde seg i protest ut av Den norske statskyrkja som 16-åring, men fann seinare attende til ei religiøs livsforståing gjennom skrivinga. Han har vore oppteken av gnostisme, kristen mystikk og har kjent seg nær kvekarrørsla, men er no altså katolikk. Kva har skjedd?

Teologen og katolikken Eskil Skjeldal samtalar med Fosse om vegen fram til konverteringa. Dei snakkar om tru og Gud, om åndelege og mystiske opplevingar, om skriving, alkoholisme og sjukdom, om kvardagen som katolikk og om kva Fosse tenkjer om standpunkta til den katolske kyrkja. Her kjem du tett på både Fosse og trua.

Forlag Samlaget

Utgivelsesår 2015

Genre Personlige beretninger

Omtalt person Jon Fosse

Ei interessant bok om vegen til tru og kvifor det blei den katolske kyrkja. Mange refleksjonar eg måtte tenkje ekstra over. Avsnitt eg måtte notere meg. Konklusjonar eg undra meg over.

For måtehald har aldri vore mi sterke side, same kva det gjeld. Røyking, drikking, skriving, lesing.
Måtehaldsmann det er eg ikkje, men eg skulle gjerne ha vore det. Og eg er heller ikkje måtehalden når det gjeld å lata vera å gjera noko.

Eg er imot all bokstavleg lesing, både av Bibelen og av skjønnlitteratur. Ein må byrja der. Med bokstaven. Men om ein stoggar der, vert det berre sorga. Bokstaven drep, men ånda gjer levande, som det skrive står.

• "Hva er da et menneske? - samtaler om Jesu lignelser" av Karsten Alnæs
  • "Nynorsk litteraturhistorie" av Jan Inge Sørbø
  • "Arne Garborg - frå bleike myr til alveland" av Jan Inge Sørbø
  • "Ibsen - kunstnerens vei" av Bjørn Hemmer
  • "Som om Gud ikke finnes - hva skjer når livet sekulariseres?" av Magnus Malm
  • "Tre florentinarar - essay og artiklar om religion, kultur og samfunn" av Arnfinn Haram
  • "Meningen med livet? - dialoger om tro" av Alf van der Hagen
  • "Hva er nyreligiøsitet" av Siv-Ellen Kraft