Myrkongens datter

av (forfatter) og Marianne Fjellingsdal (oversetter).

Juritzen forlag 2017 Innbundet

Da mannen kjent som Myrkongen rømmer fra fengselet, mistenker Helena umiddelbart at hun og hennes to døtre er i fare. Ingen, ikke engang Helenas mann, kjenner fortiden hennes. De vet ikke at hun ble født i fangenskap, at hun ikke hadde kontakt med omverdenen før hun fylte 12 år. Eller at hennes far oppdro henne til å drepe. De vet ikke at Myrkongen kan jakte og overleve i villmarken bedre enn noen. Med ett unntak - hans egen datter.

Forlag Juritzen forlag

Utgivelsesår 2017

ISBN13 9788282059886

EAN 9788282059886

Serie Juritzen thriller

Genre Thrillere

Omtalt sted USA

Her er min omtale av Myrkongens datter. Linken fører til min bokblogg.

Historien i seg selv er god, men å kalle dette en thriller er etter min mening totalt feil.
Boka er altfor forutsigbar, og har et spenningsnivå som aldri når de helt store høyder.

Tok litt tid før jeg kom inn i denne, men da jeg først knekte koden så klarte jeg ikke å legge den fra meg! Noen vanlig kriminalroman er det ikke, men det er vel innafor å kalle den en spenningsroman. Boka inneholder mengder med nydelige naturskildringer og det var det som gjorde boka for min del.

All oppmerksomheten fikk min mor til å skrumpe inn, slik pilerotblader svinner hen når de blir utsatt for frost.
Men jeg vil ikke fortelle deg min mors navn. For dette er ikke hennes historie. Det er min.

Målet er 55 bøker

• "Alle midler tillatt - kriminalroman" av Jenny Rogneby