My revolutions

2007 Heftet

På sekstitallet er Chris Carver en radikal student som bryter med familien sin og lever et liv fullt av demonstrasjoner, narkotika, idealisme, new age, husokkupasjoner, fengselsopphold og studiesirkler. Men gjengen hans går tilslutt for langt, og demonstrasjoner blir til terrorhandlinger. Chris må skaffe seg en ny identitet og et nytt liv. Flere tiår senere blir han tvunget til å ta et oppgjør med fortiden.

`I have to be clear. It's already over; all this - the house, my family, this ridiculous party - no longer exists... The most terrible thing will be the look on Miranda's face, the gradual opening of the abyss. Everything she knows or believes about me, her lover, her partner for fifteen years, the man who has been a stepfather to her daughter, is untrue. Or if not untrue - for I've tried not to tell unnecessary lies - then partial, incomplete.Listen to me. Partial, incomplete. I'm even lying to myself. It could hardly be worse: she doesn't even know my real name...'

Utgivelsesår 2007

Omtalt tid 1960-1969

Omtalt sted England

All things are transitory. All things must pass. Attachments whether to material possessions, to people, to places or a name, are futile. Despite your clinging, these things will fade away.

• "Overført" av Hari Kunzru
  • "Guder uten mennesker" av Hari Kunzru