Muldvarpen

av (forfatter), Per A. Hartun (oversetter) og Kim Haugen (oppleser).

Cappelen Damm 2012 Lydfil

Den britiske agenten for De hemmelige tjenester, George Smiley, har oppdaget en muldvarp, en russisk dobbeltagent, som har klart å komme seg inn i det høyeste planet i britisk etterretningstjeneste. Smiley må bruke alle sine spion-egenskaper for å avsløre muldvarpen og ødelegge ham. Dette er den femte romanen om George Smiley. Romanen er filmatisert.

Format Lydfil

ISBN13 9788202394455

EAN 9788202394455

Serie George Smiley (5)

Genre Agenter og spioner

Denne boka er vel å reikne for ein klassikar innanfor spionroman-sjangeren, og le Carré er vel også å reikne for ein meister innanfor sjangeren. Dermed har eg kome til konklusjonen at eg slett ikkje er nokon meister i å lese spionromanar, for denne fenga meg ikkje i særleg grad.

Hovudpersonen er George Smiley, agent for dei britiske løynlege tenestene. Det kjem fram informasjon om at organsisasjonen er infiltrert av ein russisk agent, ein «moldvarp», og George får ansvar for å avdekke korleis ting heng saman. Men det blir for subtilt, for intrikat, eg greier ikkje å sortere informasjonen som kjem fram undervegs i forteljinga. Når språket i tillegg er noko stivbeint (overserjaren sin feil, eller skriv le Carré slik?), så er utbyttet av lesinga ikkje meir enn middels.

Eg har ei bok til av le Carré til ståande ulest i bokhylla, Piken med trommetikkene. Eg skal lese den også, men med mindre eg heng vesentleg betre med på den så må eg nok setje le Carré på vent i nokre år, til eg muligens ein gang i tida blir vaksen nok til å lese ordentlege spionromanar.

Av forfengelighetsgrunner var han barhodet; han trodde at han så latterlig ut med hatt på hodet, og det hadde han rett i. "Som en eggevarmer," hadde den pene konen hans bemerket like før hun sa adjø for bestandig.

"Du er et dannet svin," erklærte han gemyttelig idet han satte seg igjen. "En kunstner er en fyr som kan ha to fundamentalt motsatte syn og likevel funksjonere, hvem var det som sa det?"
"Scott Fitzgerald," svarte Smiley; han trodde et øyeblikk at Bland aktet å si noe om Bill Haydon.
"Fitzgerald var ikke dum," nikket Bland. Mens han drakk, skottet de lett fremspringende øynene hans mot gjerdet som om de lette etter noe. "Og jeg funksjonerer så absolutt, George. Som god sosialist går jeg etter pengene. Som god kapitalist slår jeg lag med revolusjonen - for kan du ikke slå den, så spionér på den, ..."

Då mor mi skulle flytte over i eit mindre husvære, fekk ho brått ikkje plass til så mange av bøkene sine lenger. Snill som ho er så lot ho etterkomarane forsyne seg med det dei hadde lyst på. Sjølv om vi var fleire som ville ha så var det likevel eit rikhaldig skattkammer å plukke frå.

Dette er det eg sanka med meg.
Takk, kjære mor.

Bøker som er gjort til film/serie, som jeg både har lest og sett. Jeg har bare lagt ut den første boka i en bokserie.
Lista er ikke rangert på noen måte.

• "Piken med trommestikkene 1" av John Le Carré
  • "Speilkrigen" av John Le Carré