Mr. Woolf

Aschehoug 2019 Innbundet

Hvordan oppstår en idé som får betydning for hele menneskeheten?

En dag møter William Abelson sin far til lunsj på Dovrehallen. William har en doktorgrad i fysikk, men har gått på en smell, han har i flere år arbeidet som barista i en trendy kafé ved Akerselva. Faren driver Stjerneplassen Leker, en butikk i Storgata, og William tror det skal bli en vanlig lunsj der faren lufter sine økonomiske bekymringer over et patentsmørbrød. Faren har imidlertid noe annet på hjertet: Elizabeth, Williams søster, har forsvunnet. Faren er bekymret, han tror det kan ha tilstøtt henne noe. At hun er i fare. William får et oppdrag, han må reise til Hongkong, der søsteren etter sigende oppholder seg.

Hvor vanskelig kan det være? tenker William. Jeg skal bare finne en søster og hente henne hjem.

På flyplassen i Hongkong venter en overraskelse: William blir hentet i en Rolls Royce og kjørt til The Peninsula, et av byens fineste hoteller. Uten å vite det skal han de neste dagene møte mennesker og miljøer som snur opp ned på alt og som setter ham på sporet av forbløffende innsikter.

Mr. Woolf er en hyllest til alle alminnelige fedre, som kanskje ikke er så alminnelige som man tror.

ISBN13 9788203364839

EAN 9788203364839