Mot nasjonalt sammenbrudd

Norge i masseinnvandringens tid

Document forlag 2019 Innbundet

Norge er i ferd med å bli omgjort til et helt annet sted, og det skjer i et tempo uten historisk sidestykke. Masseinnvandringen, som har pågått i flere tiår og fremdeles vedvarer, medfører store økonomiske og sosiale kostnader, og utgjør en eksistensiell trussel både mot velferdsstaten, men også samholdet i nasjonalstaten. Store nye folkegrupper, spesielt fra muslimske land, får innfødte nordmenn til å forlate sine opprinnelige områder, som forvandles til utenlandske enklaver med lav yrkesdeltagelse, høyt trygdeforbruk, høy kriminalitet, islamsk ekstremisme, klansamfunn og en kultur der egne og andres kvinner er lite verdt - for ikke å snakke utrygghet og fremmedfølelse for jøder, homofile eller islamkritikere. Disse pågående omveltningene ledsages ikke av en fri og oppriktig debatt, slik man må forvente i et demokrati. Toneangivende personer i interessegrupper som enn så lenge lever komfortabelt på veien mot det nasjonale sammenbruddet, er raske med å fryse ut kritiske røster som advarer om hvor dette bærer. Paradoksalt nok settes store ressurser inn på å bekjempe problemer som samtidig fornektes eller bagatelliseres. Resultatet er et falskt og utrivelig offentlig klima, som blir giftig så snart det høres en oppriktig røst. Slik skremmes folk flest til taushet.
En rekke fagfolk er intervjuet, og det er betegnende for situasjonen at disse må være anonyme. Men det de har å fortelle, bør være en vekker for alle ansvarlige samfunnsborgere. De har ikke god tid. Mot nasjonalt sammenbrudd er et unikt, konservativt forsvar for den norske og europeiske nasjonalstaten, der forfatteren har nedlagt et voldsomt arbeid for å dokumentere og presentere ikke bare de revolusjonerende forandringene, som ofte drukner i den overfladiske nyhetsstrømmen, men også den mest relevante faglige litteraturen.

Forlag Document forlag

Utgivelsesår 2019

ISBN13 9788275192255

EAN 9788275192255

Veldig god og viktig bok om problemene den fremmedkulturelle innvandringen medfører.

Hvem som helst kan lage en stat; kunsten er å få den til å henge sammen.

Nils August Andresen
Redaktør i Minerva, lederartikkel i nr.1-2019

Ingen annen religion enn islam brukes til å legitimere drap på "vantro" europeere.

De nordiske velferdssamfunnene er skjørere konstruksjoner enn vi liker å tro.

Elin Ørjasæter
Førstelektor ved Markedshøyskolen,
Aftenposten 27.november 2014

Kent Andersen, Frp-politiker, ateist og kommentator i Document, oppsummerer sitt syn på islam (men altså ikke over muslimer, ikke over de med mørk hud) som ideologi på sin karakteristiske harde måte: "Det er ikke noe å lære av islam. Den bidrar ikke med noe, og tilfører ingenting av verdi. Den har naturligvis verdi for de troende rent personlig, men samfunnsmessig er islam en ørken: Ingen kunnskap, ingen fremgang, ingen teknologi, ingen nyvinninger, ingen frihet, ingen glede, ingen kreativitet, ingen musikk- eller kunstutvikling, ingen kjærlighet, ingen likestilling, ingen respekt og ingen raushet. Bare stillestående underkastelse, fatalisme, kvinnehat, machoverdier, synd, brutalitet, gruppepress, vold, slaveri, dødsstraff og mørke - samt en ekkel understrøm av kjærlighetsløs sex på mannepremisser for å lage flere muslimske menn. Se til Iran eller Pakistan og grøss."

I norsk høykultur var respekt noe som ble tildelt etter særlig allmennyttig innsats. I Midtøsten, Nord-Afrika og deler av Asia er respekt knyttet til voldspotensial, og denne fryktkulturen - allment akseptert også av voksne innvandrere - er godt innarbeidet i mange lokalsamfunn i Norge nå. Protestantisk skyldkultur erstattes med innvandringen av klansamfunnets patriarkalske æreskultur. Klansamfunn undertrykker individet, barn og kvinner mest, og det er ikke rom for individuelle menneskerettigheter uten stor risiko - her kan vi for eksempel tenke på de beryktede skuddene mot ungjenta Malala i Pakistan.

• "Hymne til friheten" av Flemming Rose
  • "Advarsel - svenske tilstander i Norge" av Einar Haakaas
  • "Terror i Europas hjerte" av Vibeke Knoop Rachline
  • "En narkojegers bekjennelser" av Øyvind Olsen
  • "Skjulte djevler - kriminalroman" av Eirik Jensen
  • "Forbindelsen - Jensen vs. Cappelen, 16 tonn hasj og vår tids største politiskandale" av Torgrim Eggen
  • "Islam og terrorisme" av Mark A. Gabriel
  • "Fryktens makt - frihet eller taushet i terrorens tid" av Vebjørn Kroll Selbekk
  • "Terrorens rike - hvordan en voldelig sekt fra den arabiske ørken radikaliserte islam" av Carl Schiøtz Wibye
  • "Fremmed i eget land - samtaler med den tause majoritet" av Halvor Fosli
  • "I skyggen av sharia" av Mohammad Mostafaei