Mot historiens klimaks

Norsk bokforlag 2008 Heftet

I denne boka skriver forfatteren om det hun hevder er Jesus Kristus' plan for å redde en planet som er i ferd med å ødelegges av krig, naturkatastrofer, miljøskader, urettferdighet og nød. Forfatteren tar for seg planens utfoldelse gjennom århundrene, og hvordan Jesus gir menneskene håp om en trygg fremtid.

Dette er ingen roman, men historien om Skaperens fantastiske plan for å redde vår planet fra å ødelegge seg selv og gå under på grunn av krig, naturkatastrofer, irreversible miljøskader og menneskeskapt urettferdighet og nød. i denne boken kan du lese om denne planen og utfoldelsen av den ned gjennom århundrene - beskrevet av en av tidenes mest leste kristne forfattere, Ellen Gould White. Med en inspirert innsikt i maktkampen mellom de gode og onde kreftene som omgir oss daglig, skaper hun mellom disse permene et bilde av fremtiden som gir oss tillit til at vi ikke er overlatt til oss selv, men har hele universets oppmerksomhet og omsorg - kanalisert gjennom guds egen Sønn, Jesus Kristus, og hans menighet på jorden. Etter å ha lest Mot historiens klimaks, vil fortidens og nåtidens hendelser tre frem i et helt nytt lys - et lys som gir håp til alle som ønsker å møte fremtiden med trygghet og fred i sjelen.

Forlag Norsk bokforlag

Utgivelsesår 2008

Han vil at hans skapninger skal elske ham fordi han er verd deres kjærlighet,
og lyde ham fordi de kan verdsette hans visdom, rettvishet og godhet.

Apostelen Jakob sier at visdommen ovenfra er «først og fremst ren». Tenk om han hadde møtt slike som nevner Jesu dyrebare navn med lepper og ånde som er forurenset av tobakk, som er helt gjennomtrengt av den motbydelige lukten, som forurenser luften og tvinger sine medmennesker til å puste inn giften! Hvis han var blitt kjent med denne skikken som i den grad er i strid med evangeliets renhet, ville han da ikke ha stemplet den som «jordisk, rent menneskelig, ja, djevelsk»? Tobakksslaver som gjør krav på å være helliggjorte, snakker om sitt himmelske håp. Men Guds ord sier klart at «noe urent skal ikke komme inn»

Gud vil bruke sin makt og myndighet for å stanse opprøret.
Likevel vil alle utslag av gjengjeldelse rettferdighet være i fullkommen samsvar med hans
barmhjertighet, langmodighet og godhet.

Boker som er gitt til enkelt personer som gave, til bruktbutikk, loppemarked eller lignende og derfor ikke lenger finnes selv om den er registrert over bøker oppført her på "Bokelskere".

• "Kampen mot Goliat" av Aril Edvardsen
  • "Ideologienes århundre - en personlig vandring i det 20. århundrets politiske idéhistorie" av Bernt Hagtvet
  • "Bibelen - Guds ord fokus - studiebibel" av Leif Kåre Lysåker
  • "Gjennom ilden - en bok om Lasse Gustavson" av Stig Aasvik
  • "Kjærlighetens fem språk - hvordan uttrykke hjertevarme overfor den du er glad i" av Gary Chapman
  • "Bibelen - Den heilage skrifta"
  • "Heksen fra Portobello" av Paulo Coelho
  • "Pilegrimsreisen" av Paulo Coelho