Morskap

av (forfatter) og Johanne Fronth-Nygren (oversetter).

Gyldendal 2018 Innbundet

Originalt om et tabubelagt emne. Kvinnen i denne boken er i slutten av trettiårene, hun lever av å skrive og bor sammen med kjæresten i Toronto. Alt ligger til rette for å stifte familie, men det store spørsmålet er: Vil hun ha barn? Det virker skummelt å velge det bort - for hva om hun angrer når det er for sent? Overalt leter hun etter svar: hos venner med barn, hos en spåkone, hos en tarotkortleser og hos noen mynter som bare kan gi ja- og nei-svar. Men det finnes flere og muligens like verdifulle måter å skape liv på: gjennom skriving og annen kunst. På den annen side har man kanskje en forpliktelse til å få barn, overfor kjæresten sin, eller overfor mødrene. Hvem er man hvis man lar det være - er man fremdeles kvinne, datter, kjæreste da?

Sheila Heti skriver personlig, likefremt og med masse humor om noe som fremdeles er tabubelagt: en kvinne som vil leve for seg selv, ikke for andre.

ISBN13 9788205515444

EAN 9788205515444