Monsieur Jean

av (forfatter), Charles Berberian (forfatter), Philippe Dupuy (illustratør), Charles Berberian (illustratør) og Thomas Lundbo (oversetter).

No Comprendo Press 2009 Heftet

Boken handler om Jean, en forfatter i slutten av 20-årene. Han bor i en rimelig leilighet i Paris og lever et ungkarsliv med vennskap, kjærlighet, utskeielser, bondeanger og leveringsfrister fra forleggeren. Vennene hans gifter seg og får barn, og Jean prøver å holde på bohemlivet sitt. Selv om han ikke vil innrømme det, er han på jakt etter kjærligheten. Men den er ikke lett å finne.

Forlag No Comprendo Press

Utgivelsesår 2009

Omtalt sted Paris

Tildelt litteraturpris Sproingprisen utenlandsk klasse 2009

Korte eller på andre vis lettleste bøker for ungdom.

Denne listen inneholder 100 utvalgte tegneserier som ingen av oss har lest/fullført før, og som vi av ulike grunner finner verdt å bruke tid på, i håp om å få et større og grundigere innblikk i tegnseriens sfære. Rekkefølgen er i utgangspunktet tilfeldig, men bøkene vil rangeres etterhvert som vi får lest dem.

• "Psychiatric Tales - Eleven Graphic Stories about Mental Illness" av Darryl Cunningham
  • "Good-Bye, Chunky Rice" av Craig Thompson
  • "Nebelgrad blues - bok 2" av Sigbjørn Lilleeng