Mona

av (forfatter) og Kurt Hanssen (oversetter).

Schibsted 2014 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Hanna Söderqvist havner uforklarlig i koma etter en periode med høy feber og grusomme hallusinasjoner. Det likner en virusinfeksjon, men kan hun virkelig være smittet av et datavirus som samtidig truer med å slå ut Israels og hele den vestlige verdens banksystem?
Mona er en intrikat vev av storpolitikk, internasjonal terrorisme de siste vitenskapelige nyvinningene innen nevrologi og datateknikk. En nervepirrende thriller du ikke legger fra deg før siste side er lest!

Forlag Schibsted

Utgivelsesår 2014

Genre Thrillere

Omtalt sted Israel Stockholm

Kan et datavirus smitte til mennesker?

It-forskeren Eric Söderqvist står foran gjennombruddet for sin nye oppfinnelse, Mind Surf som er et tredimensjonalt internett som styres med tankekraft og vises i menneskets hjerne.

Eric tester systemet på sin kone Hanna. Kort tid etter blir hun plutselig syk med høy feber og grusomme hallusinasjoner. Til slutt faller hun i koma.

Les hele omtalen

Jeg likte temaet i boken, spennende og kreativt. Å blande sammen teknologi og biologi på den måten var ganske tøft og stilig å lese. Likevel kjedet boken meg noen steder, noen klisjeer her og der, setninger og dialoger tatt fra filmer / sanger, slike ting synes jeg blir for kleint. Det, og at noen hendelser var forutsigbare var med på å trekke ned. Men, denne boken er absolutt verdt å lese. Håper det kommer flere bøker med lignende temaer.

• "Adventsdrapene - roman" av Alastair Gunn
  • "Jente, anonym" av Greer Hendricks