Møt meg i paradis

kriminalroman

Aschehoug 2018 Innbundet

Den tidligere avhørslederen Thorkild Aske blir overtalt til å bistå den kjente krimforfatteren Milla Lind med research til hennes nye bok. Linds forrige konsulent, også en tidligere politimann, ble drept mens de jobbet med Millas krimfortelling, som skal ta utgangspunkt i en sak fra virkeligheten der to unge jenter på mystisk vis har forsvunnet fra en barnevernsinstitusjon. Men ganske snart skjønner Aske at ingenting er slik han første trodde, verken med savnetsaken, med Milla Lind eller med drapet på mannen han tok over for. Møt meg i paradis er andre bok om Thorkild Aske.

«Herlig mørk fornøyelse. Merk deg navnet Heine Bakkeid først som sist. Hans andre krim er fascinerende nordic noir av høy kvalitet. Antihelten Thorkild Aske frembringer flere av de samme følelsene vi får av Jo Nesbøs Harry Hole der han strever mot menneskelig forfall og fordervelse. Plot og karakterer fascinerer så sterkt at boken er vanskelig å legge bort.» Sindre Hovdenakk, VG

ISBN13 9788203361845

EAN 9788203361845

Meget spennende, interessant, underholdende og spesiell krimroman av ny norsk forfatter. Dette er hans andre bok. Det går vilt for seg og antihelten reiser land og strand rundt, blant annet til Lofoten, Orkdal og Russland. Jeg likte denne boka. Les mer her

• "Fartsblind" av Carolina Neurath
  • "Dronen" av Unni Lindell