Mørkemanaren

Samlaget 2012 Innbundet

Koll er tilbake i Kervad etter den dramatiske turen til Vilkafjord, men heime er ingenting som før. Ingen vil tru på han når han varslar om mistenkelege framandfolk i skogen rundt drakehola. Det varer ikkje lenge før heile Kervad er full av utsendingar som har høyrt rykte om skatten i hola. Vil dei verkeleg berre gjere forretningar, eller har dei andre planar? Saman med Faria, dotter til smeden, tar han kampen opp mot mørkret som trugar. Kreftene han får frå Nordavinden blir endå ein gang nyttige, men dei kan òg vere farlege ...

Forlag Samlaget

Serie Drakeguten (3)

Genre Fantasy

Historien om Koll, gutten som kan høre og bruke nordavinden og dragen utvikler seg videre. Dette er tredje bok, og nå er vi tilbake i Kervad. Det har lagt seg et mørke over landsbyen, og mørket kan skjule mye. Hva er dette mørket ute etter?

Jeg elsker disse bøkene og håper at det blir en lang serie! Det kribler i magen når jeg leser og når jeg ikke leser men vet at boken venter hjemme. Det er lenge siden jeg har kjent på en sånn leseglede. (Kanskje siden forrige bok?...) Det er på mange måter klassisk fantasy, men ikke på den måten at den følger et skjema. Boken er kjempespennende. Les, les, les! :):):)

Trodde kanskje jeg var litt sent ute, men jeg kunne ikke finne ei slik liste her på bokelskere. Så da har jeg laget ei sjøl. Oversatt fantasy er også tatt med. Kom gjerne med tips. Og her er definisjonen av "fantasy" temmelig romslig. Kunne kanskje kalt lista "Fantastisk litteratur på nynorsk"? Mulig den døpes om etterhvert.

• "Kampen om Kervad" av Asbjørn Rydland
  • "Fredlaus" av Asbjørn Rydland