Møkkajobb

av (forfatter) og Lars Lenth (oversetter).

Baskerville 2008 Innbundet

Charlie Asher er en vanlig fyr som lever et vanlig liv. Han og hans kone venter sitt første barn, alt er slik det skal være. Men så begynner det å skje merkelige ting rundt Charlie - det er litt for mange dødsfall, og han hører stemmer ingen andre hører. Det kan se ut som Charlie har fått en ny stilling - Døden.

Noe er alvorlig galt med Charlie Asher. Han plages av mørke og mystiske stemmer, store svarte ravner og uforklarlige dødsfall, og han ser og hører ting som omgivelsene hans tydeligvis ikke oppfatter. Sakte men sikkert går det opp for ham at han har blitt utvalgt til en ny jobb
en skikkelig møkkajobb. Charlie Asher har blitt Døden. Helt uten opplæring kastes han ut i sin nye tilværelse, hvor det bokstavelig talt står om livet hver eneste dag.

Forlag Baskerville

Utgivelsesår 2008

Omtalt sted San Francisco

Tusen mennesker våknet opp om morgenen og registrerte at de ikke lenger likte smaken av sjokolade. Det var en syk, syk, syk dag.

Etter et ganske ivrig år på bokkjøper-fronten, har det nå plutselig hopet seg opp en del bøker som bare venter på å bli lest. De formelig roper på meg fra hylla! Men siden vinteren nå står for døra, og siden jeg ikke er noe snømenneske, men heller foretrekker en god bok foran peisen mens de andre fryser rumpa av seg i snøen ute, så blir det vel ikke lenge før jeg kan stille deres rop :-)

• "Blod på hjernen" av Christopher Moore
  • "Engelen fra helvete - roman" av Christopher G. Moore