Moderne norsk strikk

flotte moteplagg inspirert av tradisjonsrike norske mønstre

av (redaktør).

Embla 2013 Innbundet

Moderne Norsk Strikk er Embla Forlags tredje bok i samlingen der norske strikkemønstre er tema. Boken er en oppfølger av de to tidligere bøkene Norsk Strikk og Norsk Småstrikk, som i hovedsak handler om de kjente klassikerne. Disse bøkene har blitt vurdert som et skattkammer. Moderne Norsk Strikk gir deg enda flere skatter i samlingen, denne gangen med moteriktige plagg med mønster inspirert av gamle norske mønstre. Her finner du den populære og mye omtalte Karpe Diem-genseren, Peer Spook-genseren som er blitt populær og etterspurt igjen, og mange andre moderne og elegante plagg. Modellene i denne boken er tilpasset erfarne strikkere, men også nybegynnerne som skal føre strikketradisjonen videre.

Forlag Embla

Utgivelsesår 2013

Fikk denne boken i posten og har så langt bare bladd i den. Utrolig mange og flotte design for den som liker å strikke. Boken ble utgitt først på www.hobbyklubben.no, men er nå å få tak i hos andre nettbutikker. Dette er den tredje boken i rekken av strikkebøker utgitt av Embla. De to første er Norsk Strikk og Norsk Småstrikk. Du finner den populære og omtalte Karpe Diem-genseren, Peer Spook-genseren som igjen er blitt populær. Jakker, gensere, tunika, lange strømper, lange bukser mm.

Nytt og gammelt på ny måte side om side, små og storstrikk, tynt og tykt - litt for enhver smak. Her var det så mange mønster som er verdt å ta med seg at jeg vurderer å kjøpe boka. Lekent, rett og slett!

• "Varme votter og noen sokker" av Eva Trotzig
  • "Strikk luer, votter, sokker" av Ann-Mari Nilsson