Moderato cantabile

av (forfatter) og Elisabeth Aasen (oversetter).

Aschehoug 2007 Heftet

Boken foregår i en fransk kystby. Anne Desbaresdes er gift med byens store bedriftsleder, men lever et passivt og ensomt liv. Hver fredag følger hun sin sønn til spillelærerinnen nede ved havnen. Under en av disse spilletimene hører de plutselig et skrik: i kafeen i første etasje blir en kvinne drept av sin elsker. Drapet opptar Anne, og hun må tilbake til kafeen. Her treffer hun en fremmed mann, Chauvin. Det blir det første av mange møter - dag etter dag sitter de der og snakker og drikker. Utviklingen foregår mer på det indre enn på det ytre plan - i spenningen mellom to mennesker.

Utgivelsesår 2007

ISBN13 9788203210617

EAN 9788203210617

Serie AlfaOmega

Omtalt sted Frankrike

Snodig liten roman, grei å lese men jeg fikk ikke så mye ut av den

'Da jeg kom til dette huset var allerede ligusterhekkene der. Det er mange av dem. Når stormen kommer, hviner de som stål. Vet de, når man er vant til det, er det som å høre sitt eget hjerte.'

De 100 bøkene som ble kåret i Århundrets Bibliotek

• "Yann Andrea Steiner" av Marguerite Duras