Modell for døden

Hjemmets bokforl. 1995 Innbundet

Ben Abbott er en litt forsoffen eiendomsmelger med fengelseopphold for innsidehandel på børsen bak seg. Han får tilbud om lettjente penger dersom han ved hjelp av videofilm kan bevise av Jack Longs kone Rita er ham utro. Ben tar på seg oppdraget, men når han ser de to sammen får han seg ikke til å gjøre det. Neste dag blir Ritas elsker funnet død - naken og skutt utenfor huset hennes. Omtrent samtidig blir Bens småkriminelle fetter, Renny, også funnet skutt - i et havarert fly fullt av kokain. Ben er sikker på at Rita og Renny er uskyldige, men ikke alle liker at han stiller sine spørsmål.

Forlag Hjemmets bokforl.

Utgivelsesår 1995