Mitt liv på Rose Red

Ellen Rimbauers dagbok

av (redaktør) og Arne Hem (oversetter).

Damm 2003 Heftet

Unge Ellen gifter seg med Seattles store industrimann John Rimbauer. Hun blir kastet hodestups inn i et sosietetsliv fylt av skandaler. Hennes mann vil bygge henne et hjem, som skal speile hans rikdom og gi henne lykke. En enorm residens vokser opp i enden av Sprint Street. Men Ellens drøm om et godt liv på Rose Red utvikler seg til et mareritt. Det fantastiske byggverket blir skueplass for tragedier. 26 personer dør eller forsvinner på uforklarlig vis innenfor husets vegger.

Unge Ellen gifter seg med Seattles store industrimann John Rimbauer. Hun blir kastet hodestups inn i et sosietetsliv fylt av skandaler. Hennes mann vil bygge henne et hjem, som skal speile hans rikdom og gi henne lykke. En enorm residens vokser opp i enden av Sprint Street. Men Ellens drøm om et godt liv på Rose Red utvikler seg til et mareritt. Det fantastiske byggverket blir skueplass for utallige tragedier. 26 personer dør eller forsvinner på uforklarlig vis innenfor huset vegger ...
Mitt liv på Rose Red - Ellen Rimbauers dagbok er et sjeldent dokument, som gir innblikk i aristokratiets liv for hundre år siden. Dagboka er også en levende skildring av de mystiske hendelser som inntraff på Rose Red, og som rystet sin samtid.
Som en del i sin forskning på oversanselige fenomener, har Joyce Reardon, psykologilærer ved Beaumont University, redigert og gitt ut Ellen Rimbauers dagbok.

Forlag Damm

Utgivelsesår 2003

ISBN13 9788204087300

EAN 9788204087300

Genre Grøssere

Omtalt tid 1900-1945

Synden er der hvor den begynner. Synden er der den stanser. Bygg meg inn i himmelen, ellers faller neste mann.

Til min målbevisste mann jeg en gang tillot å plante sin sæd i meg og dermed ødelegge min fruktbarhet.

• "Varulver - blodtørstige menneskedyr og hårete filmhelter" av Jan Ingar Thon
  • "Nisser - fra helgen til sinnatagg" av Ane Ohrvik
  • "Alver - naturens barn - kulturens skapninger" av Jeanette Sky
  • "Spøkelse! - hvileløse gjengangere i tradisjon og historie" av Velle Espeland
  • "Åndenes makt - jakten på det uforklarlige" av Tom Strømnæss
  • "Jovisst har dyrene sjel - en samling historier, av og for dyrevenner" av Margit Sandemo
  • "Hekser - fra forfølgelse til fortryllelse" av Rune Blix Hagen
  • "Nattmennesker" av Stephen King