Mistanken

kriminalroman

Kolon 2012 Innbundet

Dette er den tredje boka med lensmann Magnus Akselsen fra Korsfjord i Vest-Finnmark.

Lensmann Magnus Akselsen blir utkalt til et hus i ei lita fjordbygd i Korsfjord kommune i Finnmark. I trappa står betjentene hans bøyd over Akselsens søster, som ligger livløs etter et stygt fall. Den avdøde søsterens ektemann blir funnet døddrukken på naborommet,nettopp løslatt fra fengsel hvor han har sonet en dom for drap og brannstiftelse. Det tar ikke lang tid før det brenner igjen, og brannen er den første i en rekke av hendelser, tilsynelatende uten sammenheng, som truer hjem, familier, eiendom og infrastruktur i det lille samfunnet.Folkemeningen i bygda peker raskt ut Akselsens svoger som syndebukk, men etterforskningen leder lensmannen på andre veier som fører rakt inn i en labyrint av slektskapsbånd, vennskap, fortielser, rivalisering og sjalusi. Veien ut skal koste mange dyrt. Mistanken er Jørgen Gunneruds tiende kriminalroman, og den tredje med Magnus Akselsen i hovedrollen.

Forlag Kolon

ISBN13 9788205420298

EAN 9788205420298

Serie Magnus Akselsen (3)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Finnmark

Nok en knallbra krim fra Gunnerud. Dette er den tredje boken med Aslaksen i hovedrollen med skildringer og mysterier fra Finnmark. Strålende skrevet, med gode naturskildringer og personkarakteristikker.

Målet er 40 bøker

• "Døden gir tilbake - kriminalroman" av Tor Edvin Dahl