Mirakel

Cappelen Damm 2011 Innbundet

Tjueen år gamle Rakel topper hitlistene og turnerer verden rundt under artistnavnet Miracle. Men så dukker det opp en mail i innboksen som konfronterer henne med den hun var tidligere - den anonyme solisten i Ten Sing.

ISBN13 9788202340216

EAN 9788202340216

Not my cup of tea. For meg er det ingenting som stemmer i denne boka. For det første er målgruppen ungdommer - det kan man ikke kalle meg. For det andre er mye av tematikken i boken konflikten mellom det å være kristen og det å være stjerne. Jeg er ikke kristen, ingen stjerne og kjenner meg ikke igjen i konflikten overhode. I tillegg så synes jeg at overgangen fra å være en kristen glad-jente til å være en kokainsnortende stjerne var litt for kort. Og slutten? Eksisterte den egentlig?

Det jeg synes var veldig positivt var de forskjellige tekstelementene. Vanlig tekst, bibelsitater og bloggtekster. I bloggtekstene synes jeg at sjangeren var helt perfekt. Bra eksempel på en rosablogg.

Hver eneste bidige gang jeg er hjemme hos min mor, så går jeg på biblioteket. Der finner jeg alltid de aller nyeste bøkene på hylla, strategisk og fristende plassert RETT foran nesa mi - dog trist for dem, fint for meg!

Razzia er alltid like gøy! Noe leses fra perm til perm - andre forkastes! Målet med disse razziaene er å finne ut hvor i gata disse bøkene befinner seg - og ofte er det frydefull lesning!

En liste over bøker jeg har lest i 2011. Den blir oppdatert jevnlig når jeg har lest flere bøker.

Kommer til å legge fortløpende ut hvilke bøker jeg har lest i 2011:)

• "Farlige spor" av Kjersti Scheen
  • "Bikkjefaen" av Susanne Agerholm