Miniatyrlesingar

19 tekstar om litteratur

Kolon 2017 Innbundet

«Miniatyrlesingar» er 19 korte essays om små utdrag frå skjønnlitterære tekstar. Dei som blir miniatyrlesne er mellom andre Sharon Olds, Helle Helle, Lydia Davis, Kjartan Hatløy, Gro Dahle, Anne Carson, Olav H. Hauge, Sissel Solbjørg Bjugn, Sonja Åkesson, J. M. Coetzee, Jørn H. Sværen, Joy Williams, Catharina Gripenberg og Gustave Flaubert. Det inste, minste, men også største spørsmålet miniatyrane stiller, er «kva er litteratur?». «Mellom konseptet eg og ordet «eg» ligg eit heilt hav og skin», påstår ein tekst. Det kan handle om å vere personleg gjennom det tilsynelatande, eller om det vil gagne samfunnet med forsiktige forfattarar, og - ikkje minst, om korleis eit lite dikt kan drønne i ditt eige hjarte.

Forlag Kolon

ISBN13 9788205505131

EAN 9788205505131

Språk Nynorsk

For ei stund sidan hadde ein person eg skal kalle NN, eit snev av ei slik lesekrise. Den fortona seg helst på den måten at NN ikkje lenger avslutta bøker ho hadde byrja på, ikkje eingong dei ho likte. NN byrja på dei, og la dei frå seg på ulike stader i huset. Mange av dei ligg framleis på ulike stadar i huset (der ho håpar dei ikkje blir oppdaga) og dirrar med denne litt ekle dirringa som noko som er påbyrja, men ikkje fullført dirrar med.

[...] tenk at eksistensen finst, også i havet har han funnest i millionar av år, også i deg...

• "Vak - dikt" av Bendik Vada
  • "Superlangsom - dikt" av Kristian Bergquist