Mindfulness for nybegynnere

ta livet og øyeblikket tilbake

av (forfatter) og Torhild Øien (oversetter).

Arneberg 2014 E-bok

Mindfulness for nybegynnere er ment å gi en grunnleggende og praktisk innføring i de viktigste punktene i oppmerksomhetstrening, blant annet den strukturerte metoden og kjernen i hvordan du kan bruke den i dagliglivet. Begge deler kan bli en del av din pågående praksis. Bokens forfatter, Jon Kabat-Zinn, er Ph.D. og professor emeritus i medisin. Han er grunnleggeren av Center for Mindfulness in Medicine, Health Care, and Society og dens verdenskjente Mindfulness-Based Stress Recuction (MBSR) Clinic. Han har skrevet en rekke bestselgende bøker om mindfulness.

Forlag Arneberg

Utgivelsesår 2014

ISBN13 9788282201049

EAN 9788282201049

I nybegynnerens sinn er det mange muligheter, men i ekspertens sinn er det få.

Alt kan tas fra et menneske, bortsett fra en ting: Den siste av de menneskelige friheter, nemlig til å velge sin egen holdning overfor enhver omstendighet, å velge sin egen måte å forholde seg på.

Bevisstheten er tilstede fra fødselsøyeblikket og er noe som karakteriserer oss som mennesker. Vi trenger bare å gjøre oss til venns med denne evnen og ta den i bruk.

• "Bli din egen hjelper - 100 leksjoner i mindfulness" av Jon Kabat-Zinn
  • "Energityver - i familien, i forholdet og på jobben" av Ingalill Roos
  • "En hyllest til sauen - fortellinga om det lille dyret som bygde landet" av Anna Blix
  • "Akkurat nå - bevisst tilstedeværelse i hverdagen" av Jon Kabat-Zinn
  • "Tarmens medisin - 6 smarte trinn til sunn tarm, friskere kropp og klart hode" av Berit Nordstrand
  • "Når kroppen sier nei - prisen vi betaler for skjult stress" av Gabor Maté
  • "Lev livet nå - mindfulness i hverdagen" av Rebekka Th. Egeland
  • "Farvel, ting - den japanske kunsten å bli lykkelig med færre ting" av Fumio Sasaki
  • "Kjærlighetsdikt - dikt. Bilder" av Stein Mehren
  • "Tenk deg glad! - håndbok" av David D. Burns