Min venn Natalia

av (forfatter) og Tor Tveite (oversetter).

Oktober 2022 Innbundet

Møt Natalia, grafisk designer og selverklært besatt av sex. En dag valser hun inn hos en terapeut for å få hjelp for det hun hevder er et altoverskyggende oppheng i seksuelle tanker og pornografi. Det er på tide å, én gang for alle, rydde opp.

Og Natalia er alt terapeuten ønsker seg. Hun er den perfekte kandidat til å få testet ut en hittil uprøvd behandlingsform, den såkalte avleiringsterapien. I begynnelsen spiller Natalia med. Sammen med terapeuten omskriver hun egne minner og erfaringer, hun loser terapeuten gjennom sine mange seksuelle eskapader, hun reflekterer rundt pornografien som kunstform og går friskt løs på personligheter som Simone de Beauvoir og Jean-Paul Sartre. Gradvis begynner imidlertid spørsmålene å melde seg: Hva er det Natalia egentlig vil? Hvem i behandlingsrommet er det som leder hvem? Og er noen av dem egentlig til å stole på?

"Min venn Natalia" er en intelligent og energisk utforskning av maktspillet i et behandlingsrom. Det er en vill og sjeldent morsom fortelling om en kvinne som er noe helt for seg selv.

Forlag Oktober

Utgivelsesår 2022