Min kamp mot kalifatet

Kagge 2017 E-bok

Da verden ble kjent med IS' brutalitet i 2014, var det mange som tenkte at de måtte gjøre noe. «Mike», bedre kjent under navnet PeshmergaNOR på sosiale medier, var en av svært få nordmenn som gjorde alvor av ønsket. I denne unike historien forteller han om hvordan flyktningebakgrunn fra Irak og oppvekst i Norge formet hans verdensbilde til kamp mot militant islam. Han tjenestegjør i Telemark bataljon og i Afghanistan. Skuffet over Norges manglende vilje til å konfrontere IS, reiser han på egen hånd til fronten i Nord-Irak. Her er dramatiske skuddvekslinger mot verdens mest fryktede terrororganisasjon og et sterkt innblikk i tenkemåten til en ekte kriger. Som Mike skriver: «Jeg lærte tidlig at menneskets historie var en historie om vold, og at fred er et avvik.»

Forlag Kagge

• "Terror i Europas hjerte" av Vibeke Knoop Rachline
  • "En narkojegers bekjennelser" av Øyvind Olsen
  • "Advarsel - svenske tilstander i Norge" av Einar Haakaas
  • "Skjulte djevler - kriminalroman" av Eirik Jensen
  • "Forbindelsen - Jensen vs. Cappelen, 16 tonn hasj og vår tids største politiskandale" av Torgrim Eggen
  • "Norske tilstander - bak frontlinjen i Norges tøffeste politidistrikt" av Ståle Økland
  • "Fryktens makt - frihet eller taushet i terrorens tid" av Vebjørn Kroll Selbekk
  • "Fremmed i eget land - samtaler med den tause majoritet" av Halvor Fosli
  • "I skyggen av sharia" av Mohammad Mostafaei
  • "Terrorens rike - hvordan en voldelig sekt fra den arabiske ørken radikaliserte islam" av Carl Schiøtz Wibye
  • "Det internasjonale gjennombruddet - fra ettpartistat til flerkulturell stat" av Terje Tvedt