Min kamp mot kalifatet

Kagge forlag 2017 Innbundet

Den utrolige beretningen om en norsk unggutt som satte livet på spill for å bekjempe verdens mest brutale terrororganisasjon.

Da verden ble kjent med IS' brutalitet i 2014, var det mange som tenkte at de måtte gjøre noe. «Mike», bedre kjent under navnet Peshmerganor på sosiale medier, var en av svært få nordmenn som gjorde alvor av ønsket. I denne unike historien forteller han om hvordan flyktningebakgrunn fra Irak og oppvekst i Norge formet hans verdensbilde til kamp mot militant islam. Han tjenestegjør i Telemark bataljon og i Afghanistan. Skuffet over Norges manglende vilje til å konfrontere IS, reiser han på egen hånd til fronten i Nord-Irak. Her er dramatiske skuddvekslinger mot verdens mest fryktede terrororganisasjon og et sterkt innblikk i tenkemåten til en ekte kriger. Som Mike skriver: «Jeg lærte tidlig at menneskets historie var en historie om vold, og at fred er et avvik.»

«Boka bringer oss inn i en krigshverdag vi ellers bare hører bruddstykker om.» Dagbladet

Forlag Kagge forlag

ISBN13 9788248920533

EAN 9788248920533

Genre Personlige beretninger

Omtalt sted Norge Irak

• "Hymne til friheten" av Flemming Rose
  • "Fryktens makt - frihet eller taushet i terrorens tid" av Vebjørn Kroll Selbekk
  • "I skyggen av sharia" av Mohammad Mostafaei
  • "Det internasjonale gjennombruddet - fra ettpartistat til flerkulturell stat" av Terje Tvedt
  • "Trusselen fra IS - terror, propaganda og ideologi" av Mah-Rukh Ali
  • "Islam - den 11. landeplage" av Hege Storhaug