Min elskede, min morder

av (forfatter) og Gry Sønsteng (oversetter).

Egmont Hjemmets bokforl. 2001 Innbundet

Alice Loudon er ei ung kvinne som ser ut til å ha alt hun kan ønske seg i livet: nære venner, en kjæreste og en suksessrik karriere. En dag møter hun en fremmed på gata, og hun oppgir sitt trygge, gamle liv for en lidenskaplig affære. Er egentlig Adam Tallis den han sier han er? Romanen er filmatisert.

Forlag Egmont Hjemmets bokforl.

Utgivelsesår 2001

Genre Thrillere

Denne velskrevne boken vil jeg rose langt opp i skyene. Så absolutt en av mine favorittbøker. Anbefales på det varmeste. Terningkast 6.

Katastrofen kommer langsomt sigende, som en tidevannsbølge på en strand med turister. Innen du ser den, er det for sent, og du har ikke flere krefter, eller du klarer ikke å stå imot. Den ruller over deg og drar deg med ut til havs.

• "Tilfluktsstedet" av Nicci French
  • "Hvem drepte Natalie?" av Nicci French