Min arm, min tarm

Gyldendal 1973 Innbundet

Om mannen som ikke ville være sin brors vokter, men likevel lever i kamp med sin ansvars- og skyldfølelse.

Utgivelsesår 1973

ISBN13 9788205054745

EAN 9788205054745

Genre Klassisk litteratur

Frank er ikke så meget for banning, spolerer språket. Ikke at han er kristen eller noe i den retning, men folk økonomiserer for lite med banningen, har ingen reserver når de slår seg på tommelfingeren, ingen fantasi, bare dette evindelige faen i helvete, låter verre enn franskmennenes knappe merde. Og spanierene kan banne, du store verden, men det er ikke smukt å antyde at folks mødre er horer, et enkelt caramba blir noe helt annet, det er det musikk i, strengespill.

• "Blodets sang" av Pål Gerhard Olsen
  • "Dans, dans, Roselill - fortellinger og skildringer fra 40 år" av Aksel Sandemose
  • "Holmgren-saken" av Arthur Omre
  • "Maigret på ferie" av Georges Simenon
  • "Klabautermannen ; Dødens agenter ; Reisen til New Zealand ; Fesjå" av Aksel Sandemose
  • "Ritualer - roman" av Cees Nooteboom
  • "Grenseland" av Sigurd Evensmo
  • "Sex, løgn og videofilm - et usladdet oppgjør med mytene om porno" av Kjetil Rolness
  • "Jeg" av Johan Borgen
  • "Nattskog" av Djuna Barnes