Mestring av sorg

håndbok for etterlatte og hjelpere

av (forfatter) og Kari Dyregrov (forfatter).

Vigmostad Bjørke 2017 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp bøker hos haugenbok.no Kjøp boka hos ark.no

Dette er en bok for alle som har mistet en som står dem nær. Den inneholder konkrete, praktiske råd som kan hjelpe den enkelte sørgende og familien å møte og mestre sorg, slik at de klarer å leve bra med et smertefullt tap. Rådene er basert på forfatternes mangeårige arbeid med sorg i praksis og i forskning.
Boken vil også være nyttig for sosiale nettverk, personell som arbeider innen helse- og sosialvesen, og andre som hjelper sørgende.
Om forfatterne: Professor Atle Dyregrov (f. 1951) er spesialist i klinisk psykologi og en av grunnleggerne av Senter for Krisepsykologi i Bergen, der han siden 1988 har arbeidet med barn og voksne som opplever forventede eller plutselige dødsfall. Før dette arbeidet han i nesten et tiår ved Barneklinikken på Haukeland sykehus og Universitetet i Bergen, det meste av tiden med sorg hos barn, unge og voksne. Han er forfatter av en rekke bøker på sorg- krise- og traumeområdet. Han er faglig leder ved Senter for Krisepsykologi og professor ved Institutt for klinisk psykologi ved Universitetet i Bergen.
Professor Kari Dyregrov (f. 1951) er fysioterapeut og sosiolog med mer enn 20 års forskningserfaring ved Senter for Krisepsykologi og Folkehelseinstituttet. Hun har forsket på etterlattes sorg, hjelpetiltak, selvmordsproblematikk og likemanns- og sosial nettverksstøtte. Kari tok initiativ til Landsforeningen for etterlatte ved selvmord i 1999. Hun er forfatter av en rekke fagpublikasjoner. I dag er hun professor ved Høgskulen på Vestlandet, avdeling for helse- og sosialfag, og seniorforsker ved Senter for Krisepsykologi ved Universitetet i Bergen.

Forlag Vigmostad Bjørke

ISBN13 9788241914188