Mer lik Jesus

forandring du lengter etter

av (forfatter) og Oddvar Nilsen (oversetter).

Hermon 2007 Heftet

Boken handler om hvor kraft til forandring kommer fra, og hvordan mennesket ønsker å være etter forandringen. Forfatteren gir praktiske prinsipper fra bibelen for å oppnå forandring og vekst.

Forlag Hermon

Utgivelsesår 2007

ISBN13 9788230204115

EAN 9788230204115

Skal vi begynne å elske mennesker i dag, må vi lukke døren til fortiden. Og det skjer ikke uten tilgivelse! Tilgi dem som har såret deg - for din egen skyld, ikke fordi de fjortjener det. Gjør det, så ditt hjerte kan bli helt igjen. Mennesker fra fortiden kan ikke fortsette å såre deg i dag hvis du ikke gir dem anledning til det ved fortsatt å ha noe imot dem. Hver gang du har noe imot noen, gir du dette mennesket en bit av hjertet ditt, en bit av din oppmerksomhet en bit av ditt sinn. Vil du at denne personen skal ha det? Nei. Ta det tilbake ved å tilgi. Tilgi dem som har såret deg. I stedet for å minne deg selv om dette om igjen om om igjen, kan du gi slipp på det.

Glede er en innstilling, et valg. Glede er noe i det indre menneske, noe som ikke er avhengig av ytre forhold. Du kan velge å være glad.

Vennlighetens verste fiende er travelhet.

Menigheten er et sykehus for syndere, ikke et hotell for helgener. Menigheten er for mennesker som er såret. Menigheten er for dem som kke får det til, men som er ærlige nok til å si: Vi er ikke fullkomne, men vi vil vokse. Og vi står sammen om dette.

• "Fullstendig frihet" av Åge Åleskjær
  • "Han valgte naglene - hva Gud gjorde for å vinne ditt hjerte" av Max Lucado
  • "Den Jesus jeg ikke kjente" av Philip Yancey
  • "Broen" av Francine Rivers
  • "Farlig tro - kristen i islams skygge" av Andreas
  • "Kristen med god grunn - om sannhet i en tid fylt av tvil" av Stefan Gustavsson
  • "Svanehuset" av Elizabeth Musser
  • "Brev fra en skeptiker" av Gregory A. Boyd