Men timen kommer

av (forfatter) og Einar Blomgren (oversetter).

Vigmostad Bjørke 2017 Heftet

Men timen kommer starter med et selvmordsbrev. For Harry og Emma Clifton, Giles Barrington og Lady Virginia er brevet ødeleggende.
Giles må bestemme seg for om han vil trekke seg fra alle politiske verv og forsøke å redde kvinnen han elsker, Karin, fra jernteppet. Men er Karin virkelig forelsket i ham eller er hun en spion?
Lady Virginia risikerer å gå konkurs, og ser ingen vei ut av de økonomiske problemene sine. Men så blir hun presentert for Cyrus T. Grant III fra Louisiana!
Sebastian Clifton er nå direktør for Farthings Bank og arbeider døgnet rundt. Livet hans blir brått mer kaotisk når han faller for Priya, en nydelig indisk jente som foreldrene alt har besluttet skal gifte seg med en annen. Og rivalene hans er fortsatt innstilt på å ta over banken han er sjef for. Harry Clifton er oppsatt på å få Anatoly Babakov løslatt fra fangeleiren i Sibir. Men så skjer det noe helt uventet noe som ingen av dem hadde kunnet forutse.
Men timen kommer er den nest siste boken i den spennende Clifton-krøniken.
«Archer fortsetter sin fortellermagi. Karakterene er like helstøpte som før, og leserne kan være trygge på at det finnes både overraskende vendinger og en sjokkerende slutt. Og idet du tror at boken går mot en til Archer å være rolig slutt, kommer cliffhangeren som overgår alle cliffhangere.» Publishers Weekly
Oversatt av Einar Blomgren
Om forfatteren: Jeffrey Archer er en av verdens mest populære forfattere og har solgt mer enn 70 millioner bøker på verdensbasis. Han har utgitt over 35 bøker, blant andre romanene Kane og Abel (no. 2012) og Fanget av fortiden (no. 2013). Men timen kommer er sjette bind i Clifton-krøniken, som så langt i norsk oversettelse består av bøkene Bare tiden vil vise, Fedrenes synder (begge utgitt i 2014), En godt bevart hemmelighet og Ønsk deg ikke for mye (begge utgitt i 2015) samt Mektigere enn sverdet (utgitt i 2016). Forfatteren er gift og har to voksne sønner. Han bor i London og Cambridge.
For å lese et utdrag av boken, klikk på "Ressurser".

Forlag Vigmostad Bjørke

Utgivelsesår 2017

ISBN13 9788241915598

EAN 9788241915598

Serie Clifton-krøniken (6)

Omtalt tid 1970-1979

Omtalt sted England

Intriger og maktkamper fortsetter og fortsatt er det spenning og høy underholdningsverdi. Forrige bok var litt svakere, mens denne har tatt seg opp igjen til en sterk femmer.

Bak en hver vellykket mann står det en forbauset svigermor

Nytt år nye muligheter for nye lese opplevelser. Vet ikke om jeg klarer å slå 2021

• "Dette var et menneske" av Jeffrey Archer
  • "Ønsk deg ikke for mye" av Jeffrey Archer