Men altså

av (forfatter) og Gunnar Nyquist (oversetter).

Gyldendal 2014 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

«Jeg har tenkt å gjøre denne boka så morsom som jeg kan.» Det er utgangspunktet når John Cleese endelig har bestemt seg for å skrive om sitt mangslungne liv.

Dette er historien om hvordan en høy, tynn unggutt fra Weston-super-Mare i sørvest-England ble en selverklært legende. På veien dit beskriver John Cleese de første nervepirrende sceneøyeblikkene, det mildt sagt avvikende familielivet, den første yrkeserfaringen som lærer i fag han ikke hadde peiling på og møtet med mannen som skulle bli skrivepartner i over tjue år, Graham Chapman. Reisen fortsatte med manusskriving for storkanoner som Peter Sellers, David Frost og Marty Feldman, for så å kulminere med etableringen av Monty Python.
Underveis deler John Cleese sine tanker om komediens natur, vannskiens forbannelse, betydningen av å kunne den engelske kongerekken på rams og andre mer eller mindre vesentlige temaer.
John Cleese er like slagferdig og humoristisk på trykk som i levende live og det er bare å glede seg for alle som setter pris på stor humor.
" ... mannen er morsom - og hans utstrakte selvironi gjør dette til underholdende lesning" Sindre Hovdenakk, VG
"Livlig, latterlig underholdende og til tider eksplosivt morsomt!" Sunday Express
"Ofte hysterisk, av og til poetisk og alltid ettertenksom ... En morsom bragd." The Herald

Utgivelsesår 2014

ISBN13 9788205449985