Matilda ; Heksene

av (forfatter), Tor Edvin Dahl (oversetter), Terje Strømdahl (oppleser) og Kjersti Holmen (oppleser).

Lydbokforlaget 2010 Minnekort

Matilda: Den følsomme, vennlige, geniale Matilda begynner på skolen og møter den grusomme overlæreren, Miss Trunchbull. Da oppdager Matilda at hun har helt spesielle krefter. Heksene: Dette er en barnebok som handler om hekser av alle slag. Heksene har årsmøte og planlegger å fjerne alle barn fra jordens overflate. Dette må forhindres. For å spille av innholdet på digikortet kreves en Digispiller.

"Matilda": Allerede før Matilda begynner på skolen har hun lært å lese, skrive og regne. Hun er rett og slett veldig smart. Men det skjønner ikke foreldrene hennes. Læreren til Matilda, frk Honning ser raskt at Matilda er utrolig smart. Det er noe annet med frk. Pitbull . For hvordan skal Matilda klare å overleve på en skole der læreren synes det er helt greit å kaste barna ut av vinduet eller torturere dem på andre mer bestialske måter? "Heksene": Under det falske navnet "Det Kongelige Selskap til Bekjempelse av Barnemishandling" samles heksene til årsmøte. Deres egentlige mål er å forvandle alle barn til mus. Men gutten og hans fantastisk smarte bestemor tar opp kampen.

Forlag Lydbokforlaget

Format Minnekort

Serie Digikort. Lydbok

Genre Grøssere

Roald Dahl er jo noe for seg selv og som lydbok gjør den seg veldig godt. Fantastisk morsom innspilling. Både jenta mi på 7 år og jeg satt som fjetret.

• "Gubben og katten og hanespetaklet" av Sven Nordqvist
  • "Da katten Findus var liten" av Sven Nordqvist
  • "Nummer 9" av Frode Øverli
  • "Den kjempestore krokodillen" av Roald Dahl
  • "Kjenner du Pippi Langstrømpe?" av Astrid Lindgren
  • "Kiss kiss" av Roald Dahl
  • "60 damer du skulle ha møtt - norsk kvinnehistorie for deg som har det travelt" av Marta Breen
  • "Frøken Detektiv og tårnet med de vridde lys" av Carolyn Keene
  • "0-6" av Frode Øverli