Mathjelpen for foreldre

hjelp barna å spise sunt døgnet rundt

av (forfatter), Erling Kagge (forfatter) og Morten Brun (illustratør).

Kagge 2011 Innbundet

Boka har oppskrifter på sunn hverdagsmat som kan lages på kort tid, både til frokost, matpakke, mellommåltider, middag og kveldsmat. Den inneholder også ernæringstips og forslag til hvordan man kan få gode matvaner.

Her er mange gode oppskrifter på sunn hverdagsmat, som kan lages på kort tid, for deg som har barn i barnehagen og skolen. Frokost, formiddagsmat, skoleturmat, matpakketips, mellommåltider, middag og kveldsmat. Erling Kagge er selv far til tre, og har tatt initiativ til denne boka. Ernæringsprofessor Rune Blomhoff forteller innledningsvis om hva som er sunn mat og hvorfor vi bør spise sunt. Boka er krydret med tips, råd og ideer til hvordan man kan få barna til å spise sunt. Rikt illustrert med foto.

Forlag Kagge

• "Å klemme fingeren i døra - en bok om følelser" av Vera Micaelsen
  • "I boks - den lille matpakkeboka" av Susanne Kaluza
  • "Basic - ganske enkelt god mat" av Sabine Sälzer
  • "Pappa for første gang" av Finn Bjelke
  • "Mamma er en gåte - når kroppen angriper seg selv" av Anita Kåss
  • "Polarheltinner - Cecilie Skog, Liv Arnesen, Monica Kristensen, Christiane Ritter, Wanny Woldstad, Ellen Dorthea Nøis, Hanna Resvoll-Holmsen" av Sigri Sandberg Meløy
  • "Matmakt på butikken" av Siri Helle
  • "Hjemme hos Jamie - det gode liv går kjøkkenveien" av Jamie Oliver
  • "Frakoblet - de egentlige årsakene til depresjon - og de overraskende løsningene" av Johann Hari
  • "Digital demens - alt om hvordan digitale medier skader deg og barna dine" av Manfred Spitzer
  • "Hverdagspsyk - hvorfor har jeg det sånn?" av Rebekka Th. Egeland
  • "Den nakne kokken" av Jamie Oliver