Maskindrømmer

Aschehoug 1985 Innbundet

Dette er historien om den amerikanske drømmen som forvandles til mareritt. Det handler om håp som vendes til skuffelse, om familieidyllen som revner. Lengselen etter frihet, fremgang og lykke som blir til ensomhet, frykt og nederlag.Vi følger en familie fra begynnelsen av århundret til 1972 - Mitch som er merket av sine opplevelser under den annen verdenskrig og Jean som kaster seg inn i ekteskapet med den mye eldre Mitch, og som innser sitt feilgrep. Og barna Danner og Billy som er barn i en tid full av tiltro til fremskritt og teknikk, og som blir voksne i skyggen av Vietnam-krigen.

Utgivelsesår 1985

ISBN13 9788203114663