Maskerade

kriminalroman

Samlaget 1999 Innbundet

Under en nyttårsmaskerade blir Oddny Vangen funnet drept utenfor festlokalet. Det er uklart hvem som kan ha hatt motiv for å ta livet av den ugifte 42-åringen, men etter hvert kommer stadig mer av hennes liv og hemmlige drømmer for en dag. Året er 1970, og politietterforsker Mons Strand er tilbake i den samme bygden han løste en mordsak noen år tidligere. Han er snart innblandet i dramatiske hendelser, styrt av sladder, sjalusi, erotikk, misunnelse og hat. Dette er andre bok om Kripos-etterforsker Mons Strand.

Forlag Samlaget

Utgivelsesår 1999