Martin Luther

EAN 9788205496279

Omtalt tid 1500-tallet

Omtalt sted Tyskland

Omtalt person Martin Luther

Undertegnede er meget begeistret for forfatteren og biografen, Atle Næss. Han skriver alltid levende, entusiastisk og godt. Bøkene til Næss er lettleste, underholdende og engasjerende. Fra før har jeg lest av Atle Næss, Den tvilende Thomas og biografien om Leonardo da Vinci. Begge prima vare!

Martin Luther visste jeg lite om før jeg leste denne biografien av Atle Næss om vår store kirkereformator. Og du og du, jeg koste meg! Her får du et godt innblikk i Martin Luthers liv og virke. Tiden han levde i, menneskene, venner og fiender, liv, tanker og verdier i hans samtid. Men først og fremst er dette historien om Luthers store arbeid med reformasjonen av kirken! Fantastisk interessant og svært fascinerende, det hele. Jeg triller terningen til en meget solid femmer, nei!-en sekser! Har du et minimum av interesse for historie, les denne boken!

• "Martin Luther - rebell i en brytningstid" av Heinz Schilling
  • "Den lange oppturen - norsk historie 1945-2015" av Finn Olstad
  • "Et uønsket folk - utviklingen av en "sigøynerpolitikk" og utryddelsen av norske rom 1915-1956." av Jan Alexander Svoboda Brustad
  • "Vi - samarbeid -  fra celle til samfunn" av Dag O. Hessen
  • "Hva er kristendom" av Halvor Moxnes