Marlowe

fallet

av (forfatter), Olav Angell (oversetter) og Radioteatret (utgiver).

Lydbokforlaget 2010 CD

En verdifull gullmynt er borte. Det er også eierens svigerdatter, den tidligere nattklubbsangerinnen Linda Conquest. Svigermor tilkaller detektiv Philip Marlowe. Hun vil ha mynten tilbake og bevis for at Linda tok den. Det er tilsynelatende en enkel sak. Helt til Marlowe finner det første liket, og det plutselig er to eksemplarer i stedet for ett av den sjeldne mynten. Det hele er fremdeles et mysterium da han får sparken, og Marlowe fortsetter etterforskningen for egen regning. I hovedrollen: Lars Andreas Larsen.

Hardkokt krim fra 1940-tallets Amerika.: Los Angeles, sommeren 1941: Den rike fru Murdock engasjerer privatdetektiven Philip Marlowe til å oppspore en verdifull gullmynt, og sin svigerdatter, som begge er forsvunnet på samme tid. Mynten vil hun ha igjen, svigerdatteren ikke. Det ser ut som en enkel og grei sak. Til det første liket dukker opp ... To brå dødsfall, en merkelig forsendelse i posten, en hviskende stemme i telefonen. Dette er noen av de nye elementene i saken med Brasher-dublonen.

Forlag Lydbokforlaget

Format CD

Serier Krim og spenning fra Radioteatret Philip Marlowe (3) Raymond Chandler

Genre Politi og detektiver Krim

Hørte radioteaterversjonen. Og da blir det bra, da. :-)