Mariahagen

Cappelen Damm 2012 Innbundet

Sigrid, Leyla og Ida skal bo i naustet til Onkel Fredrik for å passe båten hans mens han er på ferie. I huset bortenfor ser de et mystisk lys om natten. Det er huset til Maria, som har forsvunnet. Jentene bestemmer seg for å ta seg inn i huset.

Tre unge jenter får i oppgave å passe på naustet til en slektning. Det blir jentenes første sommerferie alene, men også første gang de løser en forsvinningssak! Maria, en ung og godt likt kvinne i bygda har nemlig forsvunnet sporløst. Alle søk er for lengst avsluttet og saken er blitt kald idet Sigrid, Leyla og Ingrid snubler over en sandal i fjæra - det første virkelige sporet etter den savnede. Våre tre heltinner tviholder på sommeridyllen mens himmelen mørkner over dem. Fins det en morder? Hvem er det skumle mannen som holder den savnedes hage vedlike. Og har den eks-kjæresten til Maria noe å skjule?

Utgivelsesår 2012

ISBN13 9788202376321