Marco Polo

reisen til Xanadu og Kublai Khans eventyrlige rike

av (forfatter) og Gunnar Nyquist (oversetter).

Gyldendal 2010 Innbundet

Marco Polos reise på 1200-tallet fra Venezia til Kublai Khans hoff i Kina er en av verdenshistoriens mest omtalte og myteomspunne ekspedisjoner. Forfatteren har reist i Marco Polos fotspor til Xanadu, på jakt etter sannheten om den legendariske oppdageren og hans nedtegnelser. I denne biografien tegner han et bilde av mannen bak myten og Kublai Khans sagnomsuste hoff. Med litteraturliste og register.

Rikholdig, storslagent og veldokumentert om en av historiens største oppdagere.

Marco Polos reise på 1200-tallet fra Venezia til Kublai Khans hoff i Kina er en av verdenshistoriens mest omtalte og myteomspunne ekspedisjoner. Den berømte reiseskildringen fra denne ferden avdekket en helt ny verden ?- keisere og konkubiner, palasser i skyene, enorme hærstyrker, ufattelige rikdommer og en så fremmedartet kultur at folk i Vesten ikke trodde det de hørte. John Man har reist i Marco Polos fotspor til Xanadu, på jakt etter sannheten om den legendariske oppdageren og hans nedtegnelser. I denne første store Marco Polo-biografien på en årrekke tegner han et levende bilde av mannen bak myten og Kublai Khans sagnomsuste hoff. Marco Polo og reisen til Xanadu er en kunnskapsrik og eventyrlig fortelling fra en dramatisk epoke i verdenshistorien -- en "må ha"-bok for alle historieinteressert lesere!

ISBN13 9788205397507

EAN 9788205397507

Omtalt tid Middelalderen

Omtalt sted Kina Italia

Omtalt person Marco Polo

• "Spartacus og slaveopprøret" av Barry Strauss
  • "Edvard Grieg - mennesket og kunstneren" av Finn Benestad
  • "Reisefører for Norge det herrens år 1315 - Oslo, Bjørgvin, Nidaros, Stavanger, Tunsberg, Hamar og Hålogaland" av Karl Gervin
  • "Den store ensomme - en biografi om Ludvig Holberg" av Lars Roar Langslet
  • "Verker i samling" av Bjørnstjerne Bjørnson