Marcello Haugen

Grøndahl og Dreyer 1989 Innbundet

Marcello Haugen fra Lillehammer regnes av mange som den mest kjente synske person i Norge gjennom tidene. Forfatteren trekker frem en del materiale om Haugen, og presenterer en mengde eksempler på hans synskhet og helbredende evner.

Forlag Grøndahl og Dreyer

Utgivelsesår 1989

ISBN13 9788209105511

EAN 9788209105511

Omtalt person Marcello Haugen

Kjenner du den litteraturen som står deg nær? Bøker er også frukter. Med en bok kan du slutte vennskap som med menneske. Den enkelte bok er bestemt kun for det menneske den er sjelsbeslektet med. Bøker kan være dine mest forstående venner. Du kan betro dem alt. De tier og lever helt med deg. Omgiv deg med litteratur, hvorved du er verdensbeslektet. Det hjelper deg til å skape dine stemninger. Da vil du erfare hvorledes du bevisst også gjennom litteraturen kan beherske ditt stemningsliv.

Det finnes intet her i verden, hverken rikdom eller rang, stilling eller makt som så lett kan gjøre et menneske innbilsk og narraktig, som når det formener seg å eie mer av åndelig visdom enn andre, og er noen blitt innbilsk - fariseer - av sådanne tanker, da kan han ikke komme et skritt videre. Han er da fastnaglet der han står, for grunnvollen i åndelig fullkommenhet er - selvforglemmelse.

• "Mystica eterna - en livsveiledning" av Marcello Haugen
  • "Betraktninger over en dag" av Marcello Haugen